top of page

צבע זה לא מילה גסה...

חזרנו מאיטליה. כביכול לבלוג שנוגע בעיצוב רק האמירה הזאת זה אמורה להספיק, ארץ העיצוב-

החלונות ראווה, הבגדים וכמובן החללים.. אבל אני בחרתי להתמקד במשהו מסוים ולא לכתוב לכם על האיטלקים בכלל, שהעיצוב כנראה נמצא באמת בDNA הכללי שלהם ( ויש לציין שהעיצוב מוקפד אך לפעמים התכנון הטכני קצת פחות...) במקום בחרתי לכתוב על השימוש בצבע.

האי בורנו של ונציה. כל בית בצבע אחר.

אחרי רומא ו-10 ימים בטוסקנה המדהימה, הגענו לשלושה ימים בונציה... ללא ספק כל המיתוסים נכונים אגב, העיר הרומנטית ואולי היפייפיה באירופה. אבל מעבר לאי המרכזי התיירותי והמדהים, ואם בוחרים לעלות על וופארטו (סירה שהיא בעצם אוטובוס מים) ולא גונדולה.. אפשר גם להגיע לאיים קטנים יותר- אחד מהם הוא האי הקטן והמדהים הזה, בורנו. בורנו ידועה בעיקר בכך שעוסקים בה במלאכות של אריגה אבל מה שכבש אותי זה הרבה לפני, האי כולו פאלטת צבעים מלאה ועשירה.

כל בית באי בורנו צבוע צבע אחר.

יש כמה מיתוסים על למה ואיך קרה הדבר הזה? כדי שהמלחים ימצאו את דרכם הביתה בסופה בים או שיוכלו לזהות את ביתם כשהם מדדים הביתה שיכורים..:) כך או כך זה מיייצר מקום מיוחד ונדיר. מרגיש כמו אי ים תיכוני שאפשר לכתוב עליו אין סוף סיפורים ועלילות ובתוך החיים השקטים המתנהלים בו (חוץ מהתיירים המצלמים כמובן..) עולה כמובן המחשבה שלי על תעוזה וצבע.

האי בורנו של ונציה- כל בית בצבע אחר

אומנם, פה זה מגיע בקנה מידה אין סופי וגדול אבל לעומת העיצוב הלבן, שכלכך פופולארי אצלינו חייבים קצת לכבד ולדעת ללמוד מזה.

שימוש נכון בצבע הוא עניין שצריך ללמוד אותו ולדייק איתו, אני נחשפת פה המון לשני צדדים קיצוניים- מצד אחד העיצוב בלבן, זה נקי, זה נצחי אבל לפעמים זה הולך כלכך רחוק עד שאני מרגישה שמדובר בעיצוב למחלקה אונקולוגית ולא במקום מגורים או מצד שני הנסיון לתת קונטרה לסטריליות וההגזמה עם השימוש בצבע עד שכל פריט, כל כיסא וכל מבט כלכך צבעוני שאנחנו מאבדים מיקוד ועניין.

הקונספט נהפך לתיבת צבעים של ילד שהתהפכה ונמרחה על כל החלל ולמעשה, מבחינת ההשפעה עלינו זה כבר היה יכול להיות חלל מונוכרומטי באותה מידה בדיוק.

צבע הוא כלי, יש לו השפעות על התחושות שלנו, על הקונוטציות וכמובן על האווירה בחדר בכלל.

צבע יכול ליצור עניין במקום מסוים בבית, לתת דגש על קירות ומחיצות ולכוון אותנו בחלל.

הכניסות לבתים ופתחי החלונות בבורנו מלמדים מעט על מה צבע, צמחיה וההבדלה בין פריטים יכולה לעשות בפשטות וקלילות של צבעוניות.

מטבח של משפחת גולברט ירושלים

מטבח של משפחת גולברט בירושלים- תעוזה בקיר צבוע אדום יין ונגיעות באביזרים בגווני טורכיז וצהוב

בפרוייקט קטן של החלפת מטבח בירושלים, פגשתי זוג שביקש להגדיל ולקבל מטבח חדש, עם יותר אחסון, נוח לעבודה, פתוח לאירוח ולשיחות משפחה, וביקשו לשלב פינת ישיבה... ולעניינו, מעוניין להעיז עם צבע. לאחר החלוקה של המטבח מחדש ותכנון הנגרות כמובן נבחר קיר מרכזי להיצבע בגוון אדום יין עמוק וכמובן שמיידית כל החדר קיבל אופי וזהות מסויימת מאוד שמתאימה לבעלי הבית. בחירת תאורה ומספר אביזרים דקורטייבים איזנו את האדום החזק בצבעוניות משחקית, כמעט מקסיקנית:)

אז לא, כמובן שאני לא אומרת שקיר אדום וחזק זה נכון לכל מקרה ולקוח אבל זו דוגמא לכך שכדאי להגדיר קודם כל מה אנחנו מחפשים מבחינת האווירה בחלל ולא לפחד לכלול את מניפת הצבעים המלאה בארגז הכלים שלנו כדי להגיע ליעד.

מניפת צבעים היא אין סופית וקשה להגדיר מה בדיוק אותה האווירה שאנחנו מחפשים רק על ידי העיון במניפה? ממליצה בחום על שימוש באתר http://www.design-seeds.com -Seeds.

האתר נותן חיפוש ממוקד אחר פאלטת צבעים לפי מנוע חיפוש של גוון מרכזי, נושאים או מושגים שונים בעזרת דימוי מצולם המורכב באותם הגוונים. הדימוי המוצג ליד הפאלטה עוזר מאוד לכוון אותנו בתוך מעגל הצבעים האין סופי.

כלי נחמד שעוזר לי להעיתים קרובות לכוון ולהבין את הלקוח ולאתר בדיוק מה התחושה הצבעונית שהוא מחפש.

צבע קירות יכול להבליט ולהחצין גוון שכבר קיים בחומרים השונים בחלל- צבעים משלימים לטקסטיל או אריחים שמסתתר בהן גוון כלשהו יובלט על ידי צבע שמופיע באופן מודגש יותר בקירות.

צבע יכול לתת קונטרה דווקא כשהוא "מציץ" מאחורי אלמנט ריהוט או תאורה ונותן משחק של עומקים וניגודים. דוגמאות של שימוש משמעותי בצבע יכולות להיות באלמנטים שונים במרחב:

לא רק בריהוט מסוים אלא בדלתות וחלונות פנים, מעקה גרם מדרגות שיקבלו נוכחות ותפקיד משמעותי יותר בגלל הגוון שלהם. הצבע יכול לשחק תפקיד בהגדרת החלוקה של אזורים שונים והכוונה בחלל:

בהצלחה בהכנסת עוד קצת צבע לבית, לחדר , למשרד וכך בעצם גם ליומיום ולחיים!

צריכים עזרה, סיוע או הכוונה ?

איך לזהות את הפאלטה הצבעונית שתעשה אצלכם את העבודה ותתאים לצרכים שלכם?

מוזמנים לפנות אלי ולעיין עוד באתר-

0584012041

תהנו:)

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page